stuck at the centralstation

efter Harry potter filmen för andra gången (denna gång med Anna Stålhandske) så sitter jag nu fast på göteborgs central en stund till. Efter ett otroligt korkat misstag av mig så gick det ingen buss när jag trodde att det skulel gå en buss. FAST det brukar faktiskt gå en buss då. Det vet jag.. fast det kanske bara är på fredagar, men då tycker jag att västtrafik borde tänka på oss som roar oss andra dagar och inte bara på helgen. Ja menar att sista bussen går kvart i tolv, det tycker jag bara är tragiskt. Och om inte pappa skulle hämta mig nu så hade jag vart hemma som tidigast 07:14. (ps jag hade också börjat resa 00:47) För tio ynka mil hade jag fått byta buss i Bohus, Lödesö och Trollhättan. men om jag hade väntat till 06:00 hade jag vart hemma 08:00 och bra mycket enklare utan byten och onödigt långa väntetider.

Hallå... Västtrafik! Jag är en stor beundrare av kollektivtrafiken i sin helhet och jag försvarar mitt ickekörkort med att jag kan förlita mg på bussar och tåg. men i sådana här lägen, där komfort, tidsklaffande och miljötänk inte går hand i hand med kollektivtrafiken önskar jag att jag hade ett körkort och egen bil. det var ju rent krasst inte bara hemresan som blev jobbig. Hitresan var inte så fantastisk den heller... I barcelona så fungerade i alla fall kollektivtrafiken fantastiskt. oavsett om jag åkte hem 23:45, 00:45 eller 07:45! Det borde ni tänka på... Västtrafik! dessutom är det dyrt också.

men ja nu sitter jag i alla fall här på centralen och har 43 minuter kvar av min internettid. Kan ju passa på att srkiva att det finns otroligt konstiga människor i världen och att det verkar som om det är nattetid som alla sluskar och kryp krälar fram. Galna fyllos, gamla senila saker, tonårsbratz i mjukisbyxor...you name it. På centralen finns allt och mitt i vevan finns en liten rädd magnus. Fast det klart, ibland kanske man passar in i den här världen också. Jag känner inte direkt att jag gör det nu, så när jag är färdig här vid min videoövervakade dator så ska jag bli kompis med securitasvakterna som hänger här.

och ja, Harry Potter var lika bra, om ändå inte lite bättre denna gången än vad den var med morsan. Kanske kan det bero lite på vem man går med och vart man går. Anna möter Mamma och Bergakungen möter Sagabiografen... viss skillnad asså.

A men lite vaktletande på det här då :-) God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0