la vida es como una cancion

Godmorgon Världen! hur leker livet idag efter en blöt midsommar? Själv mår man prima. Om det inte hade vart för huvudvärken och det smattrande regnet här i vargön. Sov hemma hos föräldrarna idag och tog med mig katten så att jag skulle slippa ha dåligt samvete över att det inte finns så mycket kattmat i min lägenhet.

Igår var för övrigt en trevlig dag, trots min brist på festhumör från början så blev det trevligt i slutändan. Hänkade på Jennpa till martina och det blev mat och dryck och sång till gyllene tider. Kom hem rätt tidigt dock, och det tackar jag för idag. Men som tack för sängplatsen här hemma så ska jag vara den som ska laga mat sen och jag måste då bege mig ut i spöregnet, vilket jag inte vill direkt. Inte alls om jag ska vara ärlig, men det är väl att bita i och ta på sig regnjackan.

Idag så tittade jag på lite bilder ifrån Barcelonaresan (surprise) och det slog mig allt hur mycket jag saknart, sen kom en bild på paquita och jag blev genats mer tacksam över att vara hemma. Men ja, barcelona var ju sjukt kul och sen tittade jag på förra årets sommarbilder, vilket gav mig en nostalgikänsla och en längtan att få göra om mycket igen.  Men nu är jag här och då får jag göra det bästa av det som är nu. Imorgon så ska jag till skövde och då får man väl hoppas att man gör det absolut bästa av det hela, just nu är förväntningarna dock låga.

Klockan är halv två, dags för frukost tror jag. Och vad ska det bli för mat idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0