no puedes decir que no


usch i helvete... mitt ressug och lust för äventyrssug är på topp just nu. Jag vill till prag, mest för att jag har en reseguide till prag men också för att mina minnen från vår resa i tvåan är så varma och goa. Allt från pizzaätande i något slumkvarter och spårvagnsstress till guidade turen på pragborgen till sjalletande och converseköp. Men mest gillar jag nog pragresan för det var där som jag faktiskt känner att man började bli vuxen. Tog egna initiativ och stod upp för mig själv och vågade framförallt. Den känslan är ju helt fantastisk. Och prag i sig var ju också fantastisk. En bra förälskadpar stad kan nog förmodas, istället för paris liksom. Men oavsett vad så vill jag till prag... och ska till prag om även ensam!

Hur som helst, igår dog michael jackson och det är ödets ironi egentligen. Jag pratade om honom när jag såg kalle och chokladfabriken för jag tycker johhny depp där påminner om honom och jag lyssnade på thriller häromdan. Från ingenstand liksom. Men visst är det tragiskt det säger jag inget om, men allt som kretsat kring the king of pop sen jag inte ens var född så skulle det inte förvåna mig om detta är fejk och ett prtrick för att sedan inbringa miljarder. Men ja trgiskt är det.

Jag har också nu slutat jobba för veckan och har en solig helg framför mig. Och det tänker jag fira. Jag är heldöd nu och orkar knappt engagera mig i mig själv. Fan man ska inte jobba så intensivt som vi alla har gjort. Det är fel, och nästa vecka jobbar jag fullt ös medvetslös förutom torsdag och då ska jag ändå iväg och jag vet att jag får jobba hela veckan efter vilket ger mig alldeles för lite tid till mig själv och livet runt omkring. Jag vill ha semester och kanske just därför jag vill fly, behöver i och för sig inte bli prag, en vecka i skövde skulle inte vara fel den heller.

Nu dags att fortsätta kolla på förlängningen av u21matchen. jag hoppas verkligen att sverige vinner. Det är just nu bara Sverige i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0