Håll mitt hjärta

Hemkommen från NÄL Blodcentralen med ett vitt liten bandage på högerarmen och 5 dl mindre blod i kroppen. Men jag känner inte att jag saknar något, mer att jag fått så mycket mer än innan. Visste ni exempelvis att jag kallades till blodcentralen med ett "vi behöver dig"? Jag var behövd och imorsen väckte de mig (tack och lov) med ett Bäste MAGNUS glöm inte... Känslan av att ge något tillbaka är enorm och hur tacksamma de faktiskt är över att man gör. Jag ler varje gång jag kommer därifrån och jag har lite svårt för feta nålar vanligtvis.



Visste ni att blodet som du får vid "vanliga" sjukdomar kommer från vanliga människor? Att om du får komplikationer vid en graviditet eller behöver opereras för en höft eller cancer så är det mannen och kvinnan på gatan som har hjälpt dig klara det? Vad ger du tillbaka? och vad är din ursäkt till att du inte är blodgivare? Bli blodgivare du med, och ge det bästa du kan för din nästa - en chans!

Kommentarer
Postat av: Angelica

vad läskigt, jag hade nog inte kunnat ge blod, för det första är jag livrädd för nålar, för det andra så svimmar jag direkt så vad hade jag inte gjort med 5 dl mindre blod i kroppen.. ja jag vet inte, eller så kanske man ska bli det ... kram

2009-05-20 @ 10:45:59
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0