SD möter populärkultur?

Jag undrar om Sverigedemokraterna har öppnat en historiebok eller sett någon storfilm? Jag tror inte det, faktiskt betvivlar jag att de ens vet vilka samerna är i sverige, men oavsett det så har dem urusla idéer. Och dessa idéer får ju som sagt mer fotfäste hos svenskar idag, och folk i europa över lag. Och dessa vet sin historia, man står mitt i sin historia! Därför så tackar jag spielberg för hans schindlers list. (den gick idag på tv4+) och jag tackar min lyckliga att jag inte föddes på 30 talet och att jag inte är jude, och jag tackar min lyckliga att jag inte är muslim idag.

Denna schindlers list, som jag för första gången såg när jag gick på högstadiet är en film som jag rankar som världens bästa, världens mest gripande och verklighetsuppvaknande filmer. SD borde visa den på sina partimöten. för hur man inte kan beröras och förundras över sin mor och farföräldrars generations verklighetsförankring och samtidigt hålla kvar vid den är obegripligt. Jag kan inte förstå, inte alls. OCH SÅ ÄR MAN PÅVÄG ATT SKAPA DENNA HETSJAKT IGEN! eller påväg är kanske en underdrift, vi är redan där.

den som räddar ett liv, räddar hela världen. En människa kan skapa skillnad. Låt oss skapa denna skillnad tillsammans. låt inte SD ta mer mark, låt oss inte skylla på ett folkslag eller en religion, det tillhör det skamliga förflutna! jag tror på en nyskapande samtid och en lysande framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0