dessa jävla sverigedemokrater!

VARFÖR behandlas dem som ett vanligt parti?
  • för det första är dem inte över 4 % spärren 
  • för det andra får SD alldeles för stor medial uppmärksamhet
  • för det trede är det en grupp av rädda individer som samlas och hatar allt och andra
Hur länge ska jag behöva fortsätta, dem ska utrotas inte uppmuntas! Att man kanske måste ta debatten förr eller senare det förstår jag, men bjud inte in dem som om vi verkligen vill höra deras åsikt, en åsikt som dryper av självömkan, rasism och oförståelse. De har ingen rätt att ta upp viktig tid och speciellt inte min tid.

Jag vill inte höra att alla andra tycker dem är främlingsfientliga och trångsynta. DET VET VI REDAN! det jag vill veta är hur man ska krossa dem och deras åsikter och hur vi ska få alla dessa människor som sympatiserar med dem att förstå att deras egna arbetslöshet, minskade a-kassa eller missade dagisplats inte beror på att det finns muslimer i det här landet, det beror på den nuvarande politiken och den har inte SD något alls med att göra.

SD är inget missnöjesparti som man röstar på för att ens egna parti har svikit dig och sina vallöften, det är ett "parti" med klara åsikter, egen agenda och i en rikting jag hoppas du verkligen inte står för. Om du nu vill få dina politiker att vakna upp, rösta för all del, men rösta blankt? ett utmärkt sätt att visa missnöje samtidigt som du inte får dina grannar eller jobbarkompisar eller kanske dina barns skolkamrater och deras familjer otroligt obekväma för att du inte välkomnar dem till din gemenskap.

Jag blir förbannad, men kanske mest besviken på hur vi agerar. Jag är besviken på alla dem som applåderar att SD:s åsikter kommer upp i media: att det är någon som äntligen vågar säga vad alla vi andra tycker. Jag är besviken på dem som faktiskt känner att det är sanning. Sverige och världen ser inte ut såhär, och ska inte se ut såhär. Vi har ett kollektivt ansvar att tillsammans skapa en bättre värld. Det slutar inte med en människa, det börjar inte med en människa utan vi är tillsammans, alltid, i arbetet mot en stad/ett land/en världs trygga och säkra men kanske framförallt öppna framtid.

Nej, jag är förbannad på SD, deras åsikter som deras medlemmar. Jag hatar Jimmie Åkesson och jag hatar dem som följer honom som en trogen hund i allt han säger och gör. Jimmie Åkesson och SD står för ett Sverige som jag inte kan leva i. Om de får mer makt spyr jag och jag får ångest varje gång de kan se en annan människa i ögonen. SD:s medlemmar är låga männiksor som jag vill spotta på. Men nej, det ska jag inte, däremot ska jag spotta på deras politik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0