one day less

återigen har jag pluggat, och ja, jag har fortfarande ångest så jag skiter i att skriva om det!

istället tänker jag ta upp något som har stört mig sen i lördags. Att Obama fick nobels fredspris. Jag menar på riktigt... VA?! jag kan inte släppa det och jag tycker verkligen att det är otroligt löjligt och oförståligt att han, av alla människor och fredskämpar som sliter i sitt anletes svett för någon annans livssituation ska få detta prestigefyllda pris. Vad har Obama gjort för världsfreden? Ingenting just nu. Han för två krig i världen och har inte över huvudtaget uträttat något i fredssyfte. Varför får han det då? Jo därför han inger hopp till resten av världen...
Men snälla nån, vem gör inte det? Skillnaden är bara att jag inte leder ett av världens mäktigaste länder! Skäms Norge och västvärlden för den antiamerikanism som har uppstått under buschregimen och nu har förstått att man nog ska vara kompis med USA ändå... och smörar lite. För, enligt mig finns det ingen som helst anledning till att ge detta priset till honom annars, om det inte är för att slicka amerikaarsle big time!

Att jag är irriterad kan du hoppa upp och sätta dig på. Det var löjligt pinsamt och omoget! Och iår kommer jag bojkotta Norges nobelfirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0