slutresultat av dagen

idag var vi på studiebesök, hos kommunen. tidigt var det, så jag fick ta vantarna, halsduken och cykeln till stan för att lyssna på hur det är att jobba i en kommun, både som tjänsteman och som politiker. Detta var äldigt intressant, dels för att det är en potentiell arbetsplats och dessutom för att det är viktigt att veta vad som händer i den lokala politiken och hur beslut fattas med mera, för att man ska kunna påverka. Det dröjer nog ett tag innan man behöver tänka på framtida arbetsplatser och förmågan att påverka, men fortfarande något att tänka på under sin studietid. Låte fröt gro liksom.

Det var så skönt att cykla också. Hösten är verkligen fantastisk och jag kom på mig själv med att förra året så fick jag inte vara med om den då jag ar i barcelona. Denna märkbara förändring i naturen och i människorna runt omkring är lite av ett under. Man tänder ljus, dricker tea i mängder och fikar som bara den vilket jag tycker är riktigt trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0