grön ungdom KS

ja, då har man vart på sitt livs andra partipolitiska möte, men det första med Grön Ungdom. (det andra var med ung vänster när jag var 13 och blev ditlurad av min kusin ewelina) Detta mötet var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. 4 personer som sitter sådär halvtryckta och diskuterar vad man vill göra under året... men ja, det var fortfarande ganska kul. Jag är sugen på att bli partipolitiskt aktiv, i miljöpartiet eller ungdomspartiet.

Hursomhelst, jag är inte med i nån styrelse, och tänker inte bli det heller, vilket är skönt i sig. Måste fokusera på skolan, och välja själv när jag vill vara mer aktiv och med vad jag vill arbeta med. Det är dock fairtradeveckor vecka 41 och 42 och det är något jag tycker om. så där ska jag försöka hänga på lite vad som sker...

och idag var det kyrkovalet, vilket jag ville rösta på, men dum som jag är tar jag med mig kuvertet hem till vargön, men inte röstkortet. Så jag hoppas att SD inte fick majoritet bara för att jag var så dum och glömde röstkortet hemma. Vad har ni andra för ursäkt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0