interpellationsdebatt om för långa matköer i skolan..

idag har jag tagit min kommunfullmäktigeoskuld, dock enbart som besökare, så det kanske inte räknas? jo det gör det, det vet jag att det gör! såklart att det räknas. Och jag som trodde att det skulle bli tråkigt, men ack vad jag bedrog mig. Visst det var inte det roligaste att lyssna på tre monotona männ som pratade om översvämmningsrisker i karlstad och klarälvsdeltat, men det var intressant, och något som jag inte hade fått veta annars.

Det skrämmer mig dock en aning att jag blir så exalterad över demokratisk formalia och process. Att bli uppspelt och längta tills man själv kan trycka på replikknappen vid sin stol och det där med acklamation, det är fashinerande och spännande. Jag gillar det absolut, sen att det också blev en debatt var riktigt roligt, om än den inte var fantastiskt intressant var det ändå liv i dessa folkvalda ombud. Nästa gång ska de ha en interpellationsdebatt om för långa matköer på gymnasieskolan. Mer spännande än så blir det kanske inte i karlstad kommun, men jag är fortfarande lika exalterad.

Det bor en folkvald (kommun)politiker i magnus, en liten man, mycket lik en pensionär, men som växer sig starkare och starkare för varje dag. Det känns som jag hittat rätt, jag har mitt mål, jag vet vad jag vill. Äntligen! Och vad som krävdes var en torsdagseftermiddag och ett fullmäktigesammanträde för att få mig att förstå det. (okej, jag har ng vetat det här ganska länge, men jag blev extremt peppad idag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0