måndag.. återigen?

Vad händer egentligen.. var det inte måndag nyss? sjukt!

Hursomhelst så begav det sig till uni idag för sista föreläsningen i nationalekonomi med "den skrikande" Dinky. Det är med en aning vemod som jag lämnade salen, Dinky är skrikande, gäll och halvt galen men jag har blivit van med henne och framför allt hennes föreläsningar. Nu får vi bara hoppas på att nästa föreläsare är bättre. För micron, den förstår jag fortfarande inte helt och hållet. Alla dessa företagsformer; perfekt konkurrens, monopolistisk konkurrens, monpol, oligopol.. dem är liksom samma i mitt lilla huvud. Men man får inte ge upp, aldrig ge upp.

Fick också ett sms idag om att jag ska komma på ett introduktionsmöte imorgon för ett jobb, kanske inte världens bästa jobb, men fortfarande ett jobb, och jag behöver ett jobb, jag behöver pengar till Nice och de kommer bara om jag förtjänar dem på något sätt. Och tigga är inte ritkigt min grej, och jag har inte heller någon direkt rik släkting. Så ett jobb, skit i vilket, är riktigt bra!

Underbar dag, hoppas att veckan blir lika underbar, även om inte hansson kommer imorgon. Jag saknar denna människa nåt fruktansvärt. 

There were times when you were the only thing on my mind

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0