thank god for winter..

Ibland önskar jag att jag har ett körkort, men bara ibland. För magnus, han är en stark annhängare till kollektivtrafik och cykel. Men idag, när jag stod på stora torget och stirrade på busskylten som sa att bussen skulle komma om 0 minuter i 20 minuter. Då sköljer bitterheten och ilskan över bit för bit, minut för minut tills jag stod där och huttrade och knöt näven i jackfickan åt karlstadbuss och ljugande skyltar.

Jag var och tränade idag. Det var skönt, riktigt skönt och nu ser jag fram emot en riktigt slapp fredagskväll, med lite mys, men absolut inte för mycket. För imorgon ska jag på mini-PIGG med grön ungdom. och då ska jag vara pigg och alert och hoppas på att bussarna går i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0