wednesday

äntligen har mina nationalekonomiböcker kommit och det är dags att börja läsa och förstå. Det kommer inte direkt att gå fort.. men skam den som ger sig. Elasticitet och marginalprinciper ska jag kunna rabbla galant även om man väcker mig mitt i natten.  Just nu känns just det som väldigt långsökt, och ouppnåligt. Men som sagt, skam den som ger sig.

Nu väntar jag bara på att min kurslitteratur ska komma för Retoriken också. Det är en otroligt rolig och givande kurs och jag tycker själv att jag vart ganska bra på att tala inför grupp men det här gör mig verkligen bättre. Idag pratade vi om nervositet och om hur man gör en situationsanalys. Vilket var verkligen superintressant. Det är synd bara att jag inte tycker att min huvudkurs, mitt eldprov, nationalekonomin är lika intressant. Men en eloge till Dinky, som faktiskt lyckas behålla lugnet, någorlunda bland ett trettiotal panikslagna och självmordsbenägna studenter.

Men jag erkänner, efter 11 timmar borta från hemmet så blir man smått trött och gnällig, onsdagar är inte min bästa dag så att säga. Sen så vill jag också bara få ur mig en aningens frustration över kotterigrupper och beslutstagande, i allmänhet men absolut i synnerhet. Nej, jag tycker inte det är okej att man samlas i en liten grupp för att komma fram med förslag gällande något som hela gruppen ska ta beslut om, nej jag tycker inte det är okej att personer som anser att deras åsikt är bättre än någon annan kör över retsen, nej jag tycker inte det är okej att vi behandlar det som en regel snarare än ett undantag...

Men innan jag blir för bitter, godnatt sov gott imorgon skiner solen!
Ps, vad är det jag läste om att det inte ska bli något vänersnäsläger? Bullshit, det ska bli ett läger om jag så måste göra det själv. Det finns barn och ungdomar som behöver det där lägret mer än någon annan och ska vi låta dem gå miste en glad och bekymmersfri vecka enbart för att folk är lata? Knappast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0