drottningen och jag

på svt play

se den här om du inte redan sett den


den ger en otroligt bra input i vad politik kan göra av ett land, hur inte bara en revolution skapar förändring utan splittring och där man ser inte bara ett utan två öden från olika bakgrunds binds samman av att andra har krossat den värld man själv trodde på. Med tanke på den tenta jag har nu är Iran ett mycket aktuellt område som har rötter i kalla krigets system.. Oavsett om man har tenta eller inte så är denna dokumentären fängslande och gripande. Jag rekomenderar starkt att ta en och en halv timme av ditt liv till den där. För mig har den i alla fall gett mig något användbart för framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0