21 februari, 2012

Lars Vilks föreläsning på universitetet var helt okej.
Att prata yttrandefrihet är alltid ett känsligt ämne. Och frågorna är många. Vilks har en särskild position i det hela med tanke på muhammedkarikatyrer och rondelundar. Men ja, frågan är ju var gränsen finns mellan provokation och kränkning. Vem ska dra den gränsen?

Problemet är väl när det inte längre finns en skillnad mellan offentligt och privat. Att kritik blir personlig. Men om den inte är personlig för mig som ger kritiken är det då mig det är fel på?

Jag har inget svar på frågan. Och det fick jag inte idag heller. Men ja, detta löser ju inga problem heller.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=4977734

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0