2014, dag 74

Okej. Detta med nystartad blogg går sådär, året har verkligen sprungit fram och mycket av det som jag satt ut som målstolpar är avklarade.

Jag har blivit 25! Det blev jag för en vecka sedan och jag är nu alltså närmare 30 än 20. Det är skumt. Men på något märkligt sätt väldigt skönt. Jag har kommit en bra bit i mitt liv och kommit en bra bit bort från den jag var när jag var 20.

 

Vad har mer hänt? Jag har fått jobb! Vikariat som verksdamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen fram till maj. Det innebär ju att jag på riktigt börjar lämna akademilivet och kommer ut i arbetslivet. Det är lite sjukt. För jag är nervös, jag är rädd att lämna den trygga livmoder som universitetet har varit. Men det är också väldigt roligt. Jag är vuxen, vuxen på riktigt. Det kan man nog säga. Och det är bara 74 dagar in på 2014, vad kommer hända med resten av tiden. 

 

 Och en viss kille njöt av solen! Det var helt ärligt för varmt för att läsa!

Jag som 20 och jag som 25. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0