carl bildt, en man som kan formulera sig

idag har jag verkligen vart produktiv! det är bra, jag är verkligen nöjd över mig själv, och det ska man vara också! vart på uni från 10 - 15 med föreläsning om EU men också en gästföreläsning om Klimatpolitik, väldigt intressant faktiskt. Även om det var mycket repetion av tidigare kunskap så är det kul att fräscha upp minnet och frågeställningar lite, ju mer påläst man är såkan man föra tydligare argument när man debatterar vilket är viktigt om man ska bli politiker. (som jag förhoppningsvis ska vara om sådär 10 år)

Sen efter uni så blev det att åka hem och plugga ytterligare, med som sagt fyra inlämningar måste man ta sig i kragen. Tänkte börja med den första egna uppgiften och därför åkte jag iväg till uni igen för att skriva ut deklarationen om Sveriges säkerhets och utrikespolitik. Den där carl bildt, han kan formulera sig han. Och jag kan inte riktigt förstå vad han menar, men han är smart det är han. Läs själva

Effektiv multilateralism är och förblir en ledstjärna i Sveriges och Europeiska unionens arbete att ta sig an globala frågor som klimatförändringar, rustningskontroll och fattigdomsbekämpning.

vad betyder det? eller:

Sedan Sovjetsimperiets sammanbrott har många gränser öppnats. Låt oss nu inte resa nya gränshinder och bygga upp nya murar utan istället lägga grunden för en globalisering som är ekonomiskt, socialt, politiskt och miljömässigt hållbar

Nu är det min tur att med mina fina ord försöka förklara vad han menar och vad som jag tycker är det viktigaste i Svensk utrikespolitik. Än så länge är det mycket fokus på EU och att sverige ska vara ett föredöme och ledstjärna i EUs elit, och med ekonomiska medel utveckla globaliseringen och skapa ett fredligt världssamfund. FN verkar viktigt och det som gläder mig mycket, den globala klimatpolitiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0