mitt hjärta har en frusen inneboende

ny delkurs idag... inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Verkar blir mycket mycket pluggande de kommande veckorna och att förstå allt från statsmaktens olika insitituitoner till beslutens legitimitet och legalitet kan vara svårt att få in, men jag ska vara aktiv och duktig. Jag ska klara denna, för jag ska ju som sagt satsa på en statsvetenskaplig karriär och då är det kanske smart att vara påläst om. Tycker inte ni det med?

En ny föreläsare idag också. Freddy, vilket var en överaskning. Det känns sådär smått barnsligt att kväva skrattattacker på universitetet men när det kommer som en chock och man har en man som står och pekar med en pekpinne på ett overheadblad samtidigt som han spottar ut den ena komplexa termen efter den andra.. ja då kommer minnen tillbaka. Men han verkar vara sjukt kompetent och det gillar jag absolut!

På tal om komplexa termer så jag lärde mig ett nytt ord idag och tänkte dela med mig det till er.
Perverterad: snedvriden/förändrad. (inte vad jag trodde det betydde)

Så kan det gå.. på universitetsnivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0