SD-Kuriren

Nu kommer ett inlägg, ett hatinlägg. Läs och begrunda mina vänner!

Okej, jag tycker SD får alldeles för stor plats i den politiska sfären. Jag tycker det är skamligt av tidningar, tv och den allmänna opinionen att tillåta dem synas så mycket som dem gör. SD är en främlingsfientlig organisation som inte kan accepteras av det demokratiska sverige. Nej, jag tycker inte det är okej att vi tar med dem i debatter eller repotage. Vi borde säga att dem inte ens finns! Ignorera dem totalt för det är så sant som man säger, syns man inte, finns man inte!

Jag fick idag i min brevlåda en tidning. SD-Kuriren. Varför vet jag inte, och vart har de dem pengarna att skicka ut ett reklamblad på 10 sidor? Förmodligen också till de flesta i Karlstad. Men jag tänkte visst, jag kan läsa lite och nu gör jag det. Sen så slår det mig, sida efter sida vad  de faktiskt håller på med. Dessa instränkta, ensamma människor försöker vinna mig på deras sida. Kyrkovalet står för dörren och med debatter om homoäktenskap, kyrkans roll i samhället, Åke Gren med mera så har de vind i seglen, och varför inte då satsa på ett försprång till riksdagsvalet nästa år också. Men bullshit säger jag, denna främlingsfientiga partipropaganda de har paketerat in i ett "rumsrent" partiprogram når inte mig.

Varför är det viktigt att engagera sig i sverigedemokraterna? Jo därför då kan man förändra allt som är orättvist, vi tar hand om våra egna innan vi tar hand om andra, om inte så hamnar sverige i ett moraliskt förfall och vi ska bekämpa halalslakt? Ja men grattis, vilka idioter det finns!

Varför kan inte människor förstå vad detta "småmysiga, hemkära" parti står för? Att de visar tendenser att gå över 4 % spärren till riksdagsvalet (med råge) visar ju på att människor inte förstår? Men vad är då felet, för de dem uppenbarligen står för strider mot vad jag tycker är sveriges absolut bästa politiska ståndpunkt, solidaritet. Vi har vart sjukt bra på detta så länge och visst är inte flyktingpolitiken eller integrationspolitiken den bästa men vi värnar om varandra och varandras rättigheter. och jag är stolt över att vara en medborgare i ett land som vågar sträcka ut en hand och vara ett stöd. På det sättet stödjer vi varandra i sverige, blir bättre medborgare och gör så att sverige växer. Men det som SD kommer med, det är fullständig rappakalja, nonsens och svammel som borde skrattas åt.

Fan, partierna måste på riktigt kämpa för att få bort denna cancersvulst på det demokratiska sverige och få sina väljare att förstå att SD inte kommer leda till det Sverige de vill. Jag kommer i alla fall aldrig tycka att det är okej att SD bankar på dörren till riksdagens maktkorridorer, aldrig visa tycke för ett främlingsfientligt parti i regeringsposition och alltid visa opinion mot främlingsfientliga åsikter. Och denna propaganda de kommer med den får mig inte på deras sida, nej istället får den mig att kämpa hårdare. SD ska förintas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0