jisses, det där med att bo i korridor

hade som sagt min städvecka förra veckan, och skulle ha städat i söndags, men på grund av end el grejer missade jag det så då tänkte jag att jag städar imorgon istället, det vill säga igår, men det blev inte tid till det heller. Men när jag kom hem satt det inte en utan två lappar på min dörr där det stod "why don't you clean???" ja du, varför städar jag inte, det kan man fråga sig, men jag tycker inte det är okej att städa ett kök som ser ut som helvete och det på grund av två tre personer som aldrig tar ansvar efter sig. De diskar inte, torkar inte rent spisarna, plockar inte rent på borden utan de förväntar sig att vi andra gör det. Därför städar jag inte, för jag tänker inte ta hand om alla andras skit.

Men städa det var jag tvungen att göra idag. Jag har torkat, skurat och dammsugit, dammat och donat. Nu är köket fräscht, någorlunda i alla fall. Förutom ett bord. Och det är meningen att det inte heller ska vara fräscht, för det är inte vår skit, det är två - tre personers ansvar att fixa det. Jag hatrar att dela kök. Jag tycker det ska bli fantastiskt skönt att flytta härifrån om en månad.

varför ska jag städa när alla andra inte gör det?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0