tentaångest blir tentahångel ikväll

Jag har gjort tentan, och jag sitter just nu med skrivkramp och bläckfläckar över hela handen. Men jag är nöjd. Jag är faktiskt riktigt nöjd. Känslan jag har nu saknar man först när man kommer på den. Som nu. Det är nog den som gör plugg och tentaångesten värt besväret.

Lite som en adrenalinkick.

Klarade jag tentan? Gjorde jag det inte? Skitsamma, jag har tre veckor på mig att leva i ovisshet, och peaken är ikväll. när jag i eufori kan tro att jag klarade den med bravur, innan ängslan och oron infinner sig då man har diskuterat med sig själv om resultat och vad alla andra skrivit.

Därför blir det fest ikväll. Och jag taggar redan nu. Tentahångel mode - ON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0