2014. Dag 1

Ett nytt år, en ny början. Ja varför inte. Det får bli mitt nyårslöfte. Att återigen ge er en inblick i mitt liv, min vardag, i mina tankar och funderingar.

Kul. Det tror jag på i alla fall.

Vad kommer 2014 att leverera? Var ska min resa sluta, och framför allt, var ska den börja någonstans. Vad är målet? 2014 är året för mig i alla fall där fokus ska vara på att hitta ett jobb. Jag börjar känna mig klar med mitt pluggande, med magisterexamen snart i hand och csnlån som börjar sina känns det inte mer än rätt att kunna jobba, arbeta med det jag vill. Det är vad jag hoppas på för 2014. Men jag hoppas också på ett år fyllt av möjligheter, och att våga ta chanser.

2014 är också året då jag lämnar saker, lägenheten bland annat, men också merparten av mitt studentpolitiska engagemang. (som det ser ut nu i alla fall) och hur ska jag klara det? Vad kommer ett samboskap och sökandet efter nya intressen att se ut?

2014 är också året då jag kommer fylla 25 år. Det är ett stort steg, ett stort avstamp, Att bli 25 sätter en del på prov, framför allt i hur man ska förhålla sig till sig själv, nästan vuxen.. eller är jag vuxen på riktigt?

Hur som helst. Välkomna till mitt 2014. Idag börjar vi resan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0