2014. dag 2

Tystnaden som är i biblioteket är slående. Det är en dag för produktivitet, det är en dag för effektivitet. Trodde jag. Istället är det mer en dag för att dricka kaffe och läsa bloggar och annat. Jag har en hemtenta som ska in på måndag och jag är som jag alltid är när det kommer till deadlines. Alldeles för sen. Men till saken hör att det är en hemtenta på max 8 sidor. MAX. Herregud, jag läser på avancerad nivå, 8 sidor är för tusan en inledning. Av den anledningen så är jag rätt så lugn. En annan bidragande faktor till mitt sinnestillstånd är att det är en hemtena om välfärdspolitik.
 
"Leder minskade inkomstskillnader och generösa offentliga trygghetssystem till
minskade drivkrafter – incitament – för studier, arbete och företagande eller är det tvärtom? "
 
Där känner jag mig ganska hemma. Jag känner mig faktisk väldigt påläst. Jag tror jag har en bra infallsvinkel, jag tror att jag vet vad jag ska skriva om. Jag har böckerna. Så varför ska jag vara oroad att inte bli klar i tid? Nej, exakt, det finns inga anledningar till det. Men det hade samtidigt varit väldigt skönt att vara klar i tid, få helgen fri och faktiskt ha möjligheten till att läsa igenom, dubbelkolla eller skriva om. Hemtentor blir så mycket bättre då, men jag är inte sån, nej jag är en sån som lämnar in 5 minuter innan deadline, då finns det ingen chans att läsa igenom. Det får bli som det blir.
 
Men jag kan i alla fall försöka. Tillbaka till böckerna. Tillbaka till ytterligare en dag i pluggandets tecken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0